Hoppa till sidans innehåll

2007

GGN resan 2007
Vi lastade hos Kuusakoski på Torsdags kvällen och det gick som vanligt för snabbt, så det blev studie besök i deras museum. Där fanns allt från telefoner till slipstorkare. Lennart hade varit i kontakt med sjöräddningen på eftermiddagen, så alla var lugna om nödsändaren skulle användas.

Niklas entrade lastbilen och Berra styrde bussen mot Oskarshamn. Väl där så gick ett gäng för att äta. När vi andra satt på båten så ringde det i Bertils telefon. Det var från rederiet, de undrade om inte de 16 som inte checkat in skulle med? Efter ett telefonsamtal sprang de 16 in med några sekunder till godo. Ombord så laddades det på olika sätt, främst med vätska.
Till Gotland anlände vi strax efter midnatt. Bussen kom fram till Traume utan problem. Men var fanns bilen? Dom hade ju GPS! Men det löste sig efter en extra runda.

Fredagen började med en stadig frukost, sen åkte vi in till Visby och fikade. När kaffet och bakelserna var slut, så gick färden till Tofta för besiktning. Besiktningen gick fint! Det var bara lite ström och olja som fattades. Banan såg mycket snabb ut, inte en vattenpöl någonstans. Lastbilen förseglades och lämnades på platsen. När vi åter såg Traume var det ryggläge några timmar. På kvällen rullade bussen åter mot Visby. Där tog vi upp ett par som liftare. Till hennes stora förtret(för hennes gubbe hade lovat en promenad), de visade var vi kunde köpa olja och ström. Mc-hallen blev av med en liter olja, ett batteri och tjugotre korvar.Sen åkte vi och åt kvällsmat, det blev allt från lammfilé till pizza och plankstek. Väl hemma igen så somnade alla tämligen omgående.

Lördagen startade tidigt med en större frukost än dagen före! I mörker och regn åkte vi åter mot Tofta. Banan såg bedrövlig ut, vatten över allt. Cyklarna lastades av. Till depå personalens stora förtret så hade någon lånat luften i fyrhjulingen. Men pump lånades sen var de glada igen. Mot starten ställdes sedan näsorna. Regnet avtog men skadan var redan skedd. Starten gick och alla var blöta in på kalsongerna. Mot mål åkte alla men endel slutade lite tidigare än andra. Dom frös eller så ville inte hojarna gå längre. Men en sak hade alla gemensamt, dom var SKITIGA! När pyttipannnan var upp äten så fick vi se hur man åker enduro! Stefan och Mats lekte över fälten!!! När vi åter samlades i bussen var det en som inte ville dricka som oss andra. Han skulle dricka upp hela bordet! Åter mot förläggningen. Väl där så blev det rusning till duschen. Sedan samlades vi åter för att smaka på linimentet och den sedvanliga analysen av racet. Vi var åter hungriga så det blev filéfrossa. När maten var slut åkte vi till prisutdelningen men där var det inget hålligång. För det var ingen från Solshester som var på pallen. Mot färjan!

På Söndagen vaknade vi i Oskarshamn. Vi åkte hemåt och det var väldigt lugnt i bussen. Lastbilen plundrades och alla skingrades.
Vill tacka alla våra sponsorer Kuusakoski, Vetlandia och Bengtssons cykel. Utan er hade det blivit mycket dyrare.
PÅ återseende nästa år!!!!!

Uppdaterad: 2013-02-04 22:03

NÄSBY GRÄV

Stort tack till:

Brannestams Åkeri

som bistår med hjullastare för underhåll av crossbanan

Postadress:
Solshesters MCK - Motorcykel och Snöskoter
Göran Nilsson, Ödesås 1
57594 Eksjö

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link